Doručenie do 3 - 5 pracovných dní.

100 % záruka vrátenia peňazí

Doprava ZDARMA nad 40 €

Bezplatná pomoc: 0233 527 829

Blog

PREČO TUK NA BRUCHU OHROZUJE NAŠE ZDRAVIE VIAC AKO TEN NA ZADKU?

Tuk na bruchu nie je len estetickým problémom. Ohrozuje aj naše zdravie. Ak ste žena, obvod vášho pásu by nemal merať viac ako 90 centimetrov, u mužov by to malo byť najviac 100 centimetrov. Každý milimeter navyše ohrozuje vaše zdravie.

Nie je tuk ako tuk

S tukom v tele je to ako s nehnuteľnosťami - záleží predovšetkým na lokalite! V tele rozlišujeme tri základné lokality tuku.

Tuk v krvi

Nájdete ho vo svojich krvných výsledkoch ako „triacylglyceroly" a čím ho je viac, tým horšie.

Podkožný tuk

To sú tie nepopulárne „pneumatiky" na bruchu, zadku, stehnách, chrbte a podobne.

V oblasti brucha je, zdá sa, aj podkožný tuk nebezpečný, ale inak je to pomerne neškodná zásoba energie. Je dôležitý, pretože vysiela do mozgu hormonálny signál (= leptín), čo znamená: „Telo má už dosť tukových zásob, pokojne už nechaj tie koláčiky na tácke." Nanešťastie, mozog niekedy tento signál prehluší svojou vlastnou chémiou, čomu hovoríme psychogénne prejedanie sa. Množstvo a rozloženie podkožného tuku sú dané najmä geneticky - pozrite sa na svoju mamu a na jej sestru, tetu (Helenku) - a ak nie ste spokojné, je nám to ľúto, ale asi s tým veľa nenarobíte.

Viscerálny tuk

To je tuk, ktorého sa zvyčajne nebojíte, pretože ho nevidíte. V skutočnosti je to však váš najväčší nepriateľ!

Je metabolicky aktívny, obaľuje orgány. Tento tuk je zákerný v tom, že nemusíte mať ani nadváhu ani obezitu, a napriek tomu ho môžete mať. Trápi aj ľudí s optimálnou hmotnosťou.

  • spôsobuje ukladanie tuku aj v oblasti krku, čo spôsobuje chrápanie, poruchy nočného dýchania a srdcovej činnosti a s tým spojené veľké riziko náhleho úmrtia,
  • vylučuje chemikálie, ktoré podporujú vznik cukrovky, rakoviny, aterosklerózy, Alzheimerovej choroby,
  • produkuje látky, ktoré vyvolávajú a podporujú chronický zápal, degeneráciu a starnutie.

Navyše sa ho nedá zbaviť iba posilňovaním svalov na bruchu či cvičením sedov a ľahov. Cesta vedie cez zdravú stravu a tréning zameraný na kardio cvičenia, akými sú napríklad beh či rýchla chôdza.

Až do stredného veku je typický skôr pre mužov. Všetko sa mení, keď u žien dochádza k menopauze. Hormonálne zmeny spôsobujú, že aj u nich sa tuk začína hromadiť v oblasti brucha.

 

Hnedý tuk - nový hráč v tíme

Nie, nepomýlili sme sa, aj dospelý človek má hnedý tuk! Do roku 2008 sa stále opakovalo, že dospelý človek má len tzv. biely tuk a že tzv. hnedý tuk majú iba novorodenci a mláďatá niektorých zvierat. Potom sa ale zistilo, že aj dospelý človek má toto zvláštne tkanivo - a stal sa z toho najnovší hit výskumu obezity.

Prečo? Pretože spaľuje tuk a glukózu najviac zo všetkých našich tkanív: 50 g hnedého tuku dokáže spáliť za deň až okolo 500 kalórií = 25 kilogramov tuku za rok!

Stojí teda za to, aby sme sa o ňom dozvedeli viac a chránili si ho, hm? Toto sú zatiaľ známe fakty o hnedom tuku:

  • hnedý tuk na rozdiel od bieleho tuku obsahuje mnoho mitochondrií (mitochondrie sú mikroskopické "zariadenie" buniek, ktoré používajú tuk a glukózu na výrobu energie a tepla pre život celého organizmu),
  • hnedý tuk máme pod kožou najmä v oblasti krku a hornej časti hrudníka a chrbta (možno preto sa tam niektorí ľudia toľko potia), ale nachádza sa všade po tele aj vo viscerálnom tuku a svaloch,
  • štíhli ľudia majú hnedého tuku viac než obézni ľudia a ženy majú hnedého tuku viac ako muži (dámy, túto výhodu máme do menopauzy, potom si už treba dávať veľký pozor aj na obvod v páse, nielen zadku),
  • vekom sa nám hnedý tuk z tela stráca (= mení sa na biely tuk) - ale deje sa to najmä preto, že si ho ničíme sami (!)

Ako môžete chrániť a aktivovať svoj hnedý tuk?

Dospelý človek má obvykle 20 až 60 g hnedého tuku – a to nie je veľa. Hnedý tuk môžete aktivovať a podporovať jeho vznik týmito prostriedkami:

  • nezabíjajte ho zlou stravou - aj nadmerný príjem bielkovín môže znižovať aktivitu hnedého tuku,
  • nezabíjajte ho fyzickú pasivitou a sedavým zamestnaním,
  • často sa poťte: pravidelná a primeraná fyzická aktivita podporuje tvorbu enzýmu "irizín" a ten spúšťa premenu buniek bieleho tuku na metabolicky aktívnejší tzv. béžový tuk, buďte trpezliví a vytrvalí: výskum na ľuďoch ukázal, že než sa objavia reálne výsledky, môže to trvať asi 12 týždňov,
  • otužujte sa - studená sprcha, ľadový kúpeľ, saunovanie a pod. veľmi účinne stimuluje aktivitu hnedého tuku,
  • pokiaľ to je možné, znížte teplotu v miestnosti, kde sa zdržiavate najviac (najmä v spálni),
  • aktivujte hnedé tukové tkanivo: vyskúšajte kapsule AdipoSlim, ktoré sa zameriavajú práve na viscerálny tuk a svojimi 3 aktívnymi prísadami podporujú tvorbu hnedého tukového tkaniva, ktorá spaľuje až 500 kalórií denne naviac aj bez cvičenia.
Viac o produkte tu: 

späť na blog