Doručenie do 3 - 5 pracovných dní.

100 % záruka vrátenia peňazí

Doprava ZDARMA nad 40 €

Bezplatná pomoc: 0233 527 829

Blog

3 dôvody, prečo je vitamín D mimoriadne dôležitý pri chudnutí

Určite ste už počuli, že vitamín D robí zázraky s vaším imunitným systémom. Čo vás však možno prekvapí, je, že slnečný vitamín je tiež veľmi dôležitý pri chudnutí. Čítajte ďalej a dozviete sa 3 dôvody, prečo vám pridanie vitamínu D do výživy môže pomôcť konečne zhodiť tie nadbytočné kilá.

Výskum naznačuje, že dostatok vitamínu D môže pomôcť pri chudnutí. A takmer 50 % ľudí na celom svete má nedostatok vitamínu D. Ako je to ale možné? Je to zvyčajne kombinácia viacerých faktorov, ale tým najprekvapivejším môže byť nadváha.

Nadváha - prekvapivý rizikový faktor nedostatku vitamínu D

Ak máte nadváhu, je pravdepodobné, že vám chýba vitamín D, tvrdia štúdie. Je to preto, že vitamín D je rozpustný v tukoch a čím viac tukových buniek máte, tým viac vitamínu D im musíte dodať, aby každá z nich získala dostatočné množstvo na správne fungovanie. Dáva to zmysel, že? Nadváha však nie je jediným rizikovým faktorom nedostatku vitamínu D.

Medzi ďalšie príčiny nedostatku vitamínu D patria:

  • nedostatok slnečného žiarenia
  • vzdialenosť od rovníka (zemepisné šírky nad 37° severne od rovníka a pod 37° južne od neho)
  • tmavšia farba pokožky (melanín funguje ako prírodný krém na opaľovanie)
  • používanie opaľovacích krémov a inej ochrany pred slnečným žiarením
  • nízky príjem vitamínu D z potravy (nízkotukové, beztukové diéty a veľmi málo až žiadne ryby)
  • vek (najmä ak máte viac ako 60 rokov)

Výskum ukazuje: vyššie hladiny vitamínu D môžu podporiť chudnutie

Ako presne to však funguje? Stručne povedané, vitamín D podporuje váš postup pri chudnutí na 3 rôznych úrovniach:

1. Pomáha redukovať telesný tuk a krotí apetít

Okrem priameho zníženia tvorby nových tukových buniek a blokovania akumulácie tukov vám môže dostatočná hladina vitamínu D zvýšiť produkciu serotonínu (hormónu šťastia). To môže hrať rozhodujúcu úlohu pri znižovaní chuti do jedla a znižovaní príjmu kalórií. A navyše vyššie hladiny vitamínu D súvisia aj so zvýšeným obsahom testosterónu, ktorý podporuje spaľovanie tukov a bráni tvorbe nových tukových buniek.

2. Udržiava svaly a kosti vo forme

Je to tak, vitamín D podporuje aj váš pohybový aparát. Pomáha najmä s prísunom potrebných minerálov, najmä vápniku a fosforu. Takto pomáha udržiavať vaše kosti silné a vyživovať svaly, čo je obzvlášť dôležité v procese chudnutia.

Chcete síce zhodiť kilá, ale určite nie kosti a svaly. Ako bonus môže pomôcť aj pri bolestiach svalov a kostí, čo je veľmi vítané, pokiaľ ide o tréningy a v podstate akýkoľvek druh pohybu.

3. Posilňuje imunitný systém

A s ním aj vaše všeobecné zdravie. Nie je žiadnym tajomstvom, že udržanie tela v rovnováhe je zásadné pre dobré zdravie. Ak je vaša imunita narušená, potom je pravdepodobné, že aj to ostatné.

Nemôžete čakať, že vaše telo vydrží prísnu fyzickú aktivitu a znížený príjem potravy, nehovoriac o tom, že sa to prejaví v chudnutí, keď už má problémy s vykonávaním základných funkcií. Preto je udržiavanie imunitného systému v kondícii nevyhnutným predpokladom pre udržanie zdravia a vitality celého tela.

Pokračujte v chudnutí s vitamínom D3 4 000 IU

Naša vysoko účinná receptúra so 4000 IU (100 μg) vitamínu D3 je balená v ľahko prehĺtateľných kapsulách bez umelých farbív.

  • vysokoúčinná, silná receptúra s 4000 IU (100 μg vitamínu D3)
  • malé kapsuly, ktoré sa ľahko prehĺtajú
  • žiadne umelé farbivá
  • len 1 kapsula denne

3x Vitamin D3 4000 IU - laboratórne testovaný

Receptúra s mimoriadne vysokou účinnosťou s obsahom 4000 I.U. (100 μg) vitamínu D3 v jednoducho prehĺtateľných kapsulách bez umelých farbiv. Balenie na 3 mesiace!

3x Vitamin D3 4000 IU - laboratórne testovaný -70%

Normálna cena: 29,97 €

Vaša cena: 8,99 €

× Zavrieť


Zdroje:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6780345/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3702462/

https://www.intechopen.com/books/vitamin-d-deficiency/vitamin-d-and-obesity

https://www.hindawi.com/journals/ije/2014/841248/

http://ar.iiarjournals.org/content/29/9/3713.long

https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1185/03007995.2014.900004

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0026049519300058

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25688659/

 

späť na blog